Чому такі важливі ранкова та вечірня молитви?


Слід сказати про велику важливість ранкових і вечірніх молитов, які є для нас тим же, що для воїна, що виходить на поєдинок з ворогом, обладунки, що закривають серце та інші вразливі частини тіла.

Як нелегко запалити дух молитви тільки що повсталому від сну, що знаходиться у відомому потьмарення від сонного розслаблення, так людині, що завершила свій день, який провів його в працях земних, зовсім нелегко буває ожити для Бога духом, бо дух цей часто затьмарений низкою денних вражень.

Ось чому Церква відібрала для нас якісь золоті злитки в малу скарбницю ранкового і вечірнього правила. І той, хто з увагою, часто вже напам’ять, а іноді, лише підглядаючи в молитвослов, читає це правило, дійсно прив’язується до нього всією душею, всіма помислами.

Бо Господь щоразу, підбадьорює душу, розвіює таємності, повертає бадьорість, повертає гострозорість, як би вводить нас у світ молитви за допомогою цього малого правила.

Звичайно, непогано слухати його в храмі або будинку при соборному читанні, але найкраще читати це правило самому, вникаючи в кожне слово молитви, нікуди не поспішаючи, але харчуючись і насичуючись благодаттю, прихованою в тих покаянних зітхання, викриттях, славослів’ях Бога, якими насичені ці воістину святі молитви, складені мужами давнини.

Ось чому ніколи не потрібно поспішати з цим правилом, при нестачі часу краще не силкується увігнати в сім хвилин правило, але прочитати лише кілька молитов так, щоб вони дали відгомін в душі, послужили до освячення серця.

Радять щодо вечірнього правила читати його ще тоді, коли душа не скута втомою. Але по суті вже після третьої години пополудні, коли за давнім обчисленням часу 9-та година вступає в силу, можна читати це правило, залишаючи ті молитви, які в молитовнику надруковані після молитви «Достойно є …» як освячують безпосередній відхід до сну.

Протоієрей Артемій Владимиров



Немає коментарів: